28.12.2021 tarihinde yazıldı.
AVRUPA BİRLİĞİ KAYITLI İSTİHDAM YARATMA PROJESİ HİBE PROGRAMI
SON BAŞVURU: 14 MART 2022
KOBİLER İÇİN %70 HİBE DESTEĞİ
1-50 Çalışanı olan İşletmeler : 45.000 Avro
51-250 Çalışanı olan İşletmeler : 125.000 Avro
250'den Fazla Çalışanı olan İşletmeler : 300.000 Avro
SADECE AŞAĞIDAKİ İLLERDEKİ İŞLETMELER HİBEDEN YARARLANABİLİR
1. Adana 2. Adıyaman 3. Ankara 4. Batman 5. Bursa 6. Denizli 7. Diyarbakır 8. Gaziantep 9. Hatay 10. İstanbul 11. İzmir 12. Kahramanmaraş 13. Kayseri 14. Kilis 15. Kocaeli 16. Konya 17. Malatya 18. Manisa 19. Mardin 20. Mersin 21. Osmaniye 22. Sakarya 23. Şanlıurfa 24. Tekirdağ
KAYITLI İSTİHDAM YARATMA PROJESİ HİBE PROGRAMI
Programın Genel Amacı: Türk vatandaşları ve
mülteciler yararına, yüksek istihdam potansiyeline sahip, büyüyen ekonomik
sektörlerde faaliyet gösteren ve GKSS’nin yüksek oranda görüldüğü seçilmiş 24
ilde bulunan firmalar tarafından kayıtlı istihdam yaratma koşullarını
iyileştirmek.
Programın Genel Amacı: Kadın kapsayıcı firmaları
teşvik ederek, mültecilerin ve Türk vatandaşlarının kayıtlı istihdam
fırsatlarını artırmak ve kayıtlı istihdam yaratma ve sürdürme şartına bağlı
olarak iyi performans gösteren firmalar için hibe finansmanına erişimi
kolaylaştırarak seçili illerde kayıtlı istihdamı artırmaktır.
Program Öncelikleri
Öncelik 1: Türk vatandaşları ve mülteciler için
kayıtlı istihdam yaratılması ve artırılması
Öncelik 2: Kadınlar için kayıtlı istihdam yaratılması
ve artırılması
Seçili Proje İlleri (24): 1. Adana 2. Adıyaman 3.
Ankara 4. Batman 5. Bursa 6. Denizli 7. Diyarbakır 8. Gaziantep 9. Hatay 10.
İstanbul 11. İzmir 12. Kahramanmaraş 13. Kayseri 14. Kilis 15. Kocaeli 16.
Konya 17. Malatya 18. Manisa 19. Mardin 20. Mersin 21. Osmaniye 22. Sakarya 23.
Şanlıurfa 24. Tekirdağ
Firma Büyüklüklerine Göre Azami ve Asgari Alt-hibe Destek
Tutarları
Küçük İşletmeler; Asgari: 15.000 Avro, Azami: 45.000
Avro
Orta Büyüklükteki İşletmeler: Asgari: 25.000 Avro,
Azami: 125.000 Avro
Büyük İşletmeler; Asgari: 40.000 Avro, Azami: 300.000
Avro
Destekleyici Belgeler
1. Başvuru Sahibi Firmanın Islak İmzalı Beyanı- Taahhüt
Mektubu (İlgili taslağa
www.kayist.org ve Kayist Platformundan erişilebilir.)
2. Bilgi Paylaşımına Rıza Beyanı (İlgili taslağa
www.kayist.org ve Kayist Platformından erişilebilir.)
3. Kesinleşmiş Haciz İşlemi Olmadığına Dair Beyan (İlgili
taslağa
www.kayist.org ve Kayist Platformundan erişilebilir.)
4.
https://www.turkiye.gov.tr/kik-yasakli-sorgula linki
üzerinden yapılan sorgu sonucunda çıkan belge
5. Başvuru tarihinden en az 3 ay önce alınan Faaliyet
Belgesi / NACE Kodu (imzalı, damgalı)
6. TOBB’dan alınan Kapasite Raporu
7. Şirket adresi ve ticari kayıt bilgisini gösteren, güncel
Ticari Sicil Gazetesi (imzalı, damgalı)
8. Ortaklık yapısını gösteren Ortaklar Pay Defteri (imzalı,
damgalı, noter onaylı) (Geçerli ise)
9. %25 ya da daha fazla paya sahip ortakların nüfus cüzdanı
kopyası / pasaport kopyası ve ikametgâh belgesi (imzalı, damgalı)
10. Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan alınmış Vergi Levhası
(imzalı, damgalı)
11. Başvuru sahibinin çalışan sayısını gösteren güncel
Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi (imzalı, damgalı) ve güncel SGK Dökümü
12.- Başvuru Sahibinin, vergi dairesi ya da yeminli mali
müşavir tarafından onaylanan 2019 ve 2020 Yıl Sonu Kurumlar Vergisi Beyannamesi
- Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla, vergi dairesi veya
yeminli mali müşavir tarafından onaylanmış en güncel 2021 tarihli geçici vergi
beyannamesi
- 2019, 2020 yıl sonu denetim raporu ve 2021 güncel denetim
raporu
Son 2 yıla ilişkin bağımsız denetçi raporu, ya da Avrupa
Birliği veya kanuni zorunluluk doğrultusunda yapılmış yasal denetim raporları.
- Diğer hallerde ana başvuru sahibi ve (varsa) eş başvuru
sahipleri Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) veya Yeminli Mali Müşavir
(YMM) tarafından düzenlenmiş, son iki mali yıla ilişkin beyanname sunmalıdır.
13. Başvuru sahibinin yetkili temsilcisinin / temsilcilerin
başvuruya karar verdiklerini ve alt-hibe almaya hak kazandığında uygulanacağını
gösteren noter tasdikli belge ve tasdikli imzanın / imzaların bir kopyası (Örn:
Yönetim Kurulu Kararı ve İmza Sirküleri)
14. Alt-projenin uygulanması için gerekli izin veya diğer
lisanslar (Varsa) (Yasal olarak gerekliyse) (marka, patent, kalite belgesi vb.)
15. Başvuru tarihinden en geç 15 gün önce, başvuru sahibinin
vergi daireleri ve Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından düzenlenmiş borç durumuna
ilişkin belge (barkodlu elektronik belge veya sorgu numarası geçerlidir.) (Eğer
varsa, borcun yapılandırıldığını gösteren belge sunulmalıdır.)
16. Başvuru tarihinden en fazla iki ay önce alınmış piyasa
araştırması belgeleri (Planlanmış mal, iş ve hizmet alımları dahil olmak üzere
her bütçe kalemi için) (İnsan Kaynakları, İdari Maliyetler, Arızi Maliyetler
ana bütçe kalemleri ve İşletme Sermayesi ana bütçe kalemi altındaki yan
gereksinimler alt-bütçe kalemi hariç) (Tercihen proforma faturalar, tarih
içeren internet çıktısı, e-posta, tutanak, vs.) (Her bütçe kalemi için
gruplandırılmalı ve ilgili bütçe kalemleri ile net bir şekilde
ilişkilendirilmelidir.)
17. Alt-projedeki kilit personelin,
www.kayist.org ve Kayist
platformunda yer alan AB formatındaki CV’si
Belgeleri Başvuru sahibi, Ç&S Ön Uygunluk Kontrolü
için aşağıdaki belgeleri sunmalıdır. A-18., A-19., A-20., A-21. ve A-22
belgeleri idari kontroller ve uygunluk kontrolü aşaması için gereklidir.
18. Finanse Edilmeyen Faaliyetler Listesi Beyanı (İlgili
taslağa
www.kayist.org ve Kayist Platformundan erişilebilir.)
19. İş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatı
20. Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Kararı (ÇED Olumlu /
ÇED Kapsam Dışı / ÇED gerekli değil) (Varsa)
- ÇED Raporu (ÇED Olumlu projeler için tam ÇED Raporu
sunulmalıdır.)
- Proje Tanıtım Dosyası (PIF) (ÇED gerekli olmayan projeler
için PIF Raporu sunulmalıdır.)
21. Çevre Ruhsatı ve İzni veya Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
İl Müdürlüğü’nden Çevre Ruhsatı ve İzni Muafiyet yazısı (İlgili ise)
22. Başvuru Sahibinin Taahhüt Mektubu;
- Çevresel ve Sosyal Risk Değerlendirme Belgelerin temin
edileceğine ve
- Çevresel ve Sosyal Değerlendirme Anketinin doldurulacağına
ilişkin
(İlgili taslağa
www.kayist.org ve Kayist Platformundan
erişilebilir.)
Lütfen aşağıdaki belgelerin 3. Adım olan Ç&S
Değerlendirme aşamasında başvuru sahiplerinden talep edileceğini unutmayınız.
23. Atık Yönetim Planı (Geçerliyse)
24. Atık Beyan Formu (Geçerliyse)
25. Atıksu Deşarj İzinleri / Kanal Bağlantı İzni
(Geçerliyse)
26. Atıksu Analiz Sonuçları (Geçerliyse)
27. Hava Emisyon Raporu (Geçerliyse)
28. Gürültü Ölçüm Sonuçları (Geçerliyse)
29. Gürültü İzni Muafiyet Mektubu (Geçerliyse)
30. Koku Emisyon Ölçüm Sonuçları (H2S Ölçümü) (Geçerliyse)
31. İş Kazası Kayıtları (Geçerliyse)
32. SGK İş Kazası Bildirim Formu (Geçerliyse)
33. İSG Yönetim Planı / Prosedürleri (Geçerliyse)
34. İSG Risk Değerlendirmesi
35. Acil Müdahale Planı (Geçerliyse)
36. Şikayet Çözüm Mekanizması Politikası / Prosedür
37. Şirketin Web Sitesi Bilgileri (Geçerliyse)
38. ISO 14001 – ISO 45001 / OHSAS 18001 Sertifikaları
(Geçerliyse)
39. İnsan Kaynakları Politikası ve Prosedürleri (Geçerliyse)
40. Dava Kayıtları (Geçerliyse)
Avrupa Birliği Örnek Proje
HİBE'den YARARLANMAK İÇİN
proje@europa.com.tr mail atınız!